Yabancı Uyruklu (Uluslararası) Öğrencilerin İkamet İzni İşlemleri İçin Randevu Tarihi ve Yapılması Gerekenler Hakkında Bilgilendirme

2015-2016 eğitim-öğretim yılı Bahar yarıyılında Üniversitemize yeni (ilk defa) kayıt yaptıran tüm yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin (Önlisans, Lisans, Yüksek Lisans, Doktora, Erasmus, Mevlana, Uzmanlık Öğrencisi, vb.) ikamet izni işlemleri için, İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından Üniversitemize 16 Mart 2016 tarihinde randevu verilmiştir.


Bu doğrultuda, 16 Mart 2016 tarihinde İl Göç İdaresinden gelecek yetkililer ile Üniversitemize 2016 yılının ilk yarısında gelen/gelecek yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin ikamet izni işlemleri yapılacaktır.


Üniversitemize 2016 yılının ilk yarısında gelen/gelecek yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin aşağıda belirtilen hususları 16 Mart 2016 tarihinden önce yerine getirerek; randevu alınmış, gereken evrak toplanmış ve ödeme yapılmış olarak, ikamet izni işlemleri için 16 Mart 2016 Çarşamba günü, 10.00-16.00 saatleri arasında İlahiyat Fakültesi  Konferans Salonunda hazır bulunmaları önem arz etmektedir.


Üniversitemize 2016 yılının ilk yarısında gelen/gelecek öğrencilerin;




  • http://www.goc.gov.tr   e-ikamet adresinden ikamet izni için randevu alması zorunludur.

  • Öğrencilerin, ikamet izni için gereken evrakın hepsini temin etmesi zorunludur.


Yabancı uyruklu (uluslararası) öğrencilerin ikamet izni alabilmesi için gerekli evrak hakkında bilgiye http://ogrenci.istanbul.edu.tr/?p=8683 adresinden erişilebilmektedir.


Söz konusu tarihte işlemlerini yapamayan ve geçerli mazereti olmayan öğrencilerin işlemleri alınan Valilik kararı gereği iptal edilecektir.   16 Mart 2016 tarihi olarak belirlenen randevu tarihi dışında başka bir randevu tarihi verilmeyecektir.


Geçerli mazeret: Öğrencinin o gün üniversiteye gelememesinin kaşeli ve imzalı resmi evrakla kanıtlanmış olmasıdır (Başhekim imzalı doktor raporu vb.).